info@etemadpardaz.com نشانی : تهران بلوار اشرفی اصفهانی - سیمون بولیوار- خیابان معین - نیش کوچه 4
تلفن تماس : 02144831711 - 02144867977
نرم افزار

راهنمای خرید نرم افزار



اشتراک گذاری مقاله  

قیمت نرم افزار را چه مشخصه‌هایی تعیین می‌کند؟

 نرم افزار نیز مانند محصولات دیگر حاصل تلاش و فکر مهندسین است با این تفاوت که فاقد متریال و ماده است. در نتیجه ارزیابی کیفیت نرم افزار از دیگر محصولات پیچیده‌تر است.
محصولات مهندسی دیگر از ماده و جرم تشکیل شده‌اند تا حدود زیادی از ظاهر و متریال و کیفیت مواد استفاده شده می‌توان به کیفیت تولید آن‌ها پی برد ، ولی چگونه می‌توان به ماهیت نرم افزارها پی برد و آنها را از نظر کیفیت ارزیابی کرد؟؟
ما در این مقاله سعی داریم که به زبان ساده کیفیت نرم افزار را بررسی کنیم به صورتی که هر فردی یا سطح دانشی بتواند آن رو درک کند.
به طور کلی نرم افزار باید دارای چند خصوصیت باشد که این موارد در تمامی محصولات مشترک است.

1. نرم افزار در وارد کردن اطلاعات دچار خطا نباشد ! قابل اعتماد باشد  
2. از اطلاعات وارده محافظت کند و اطلاعات ذخیره شده از بین نرود و قابلیت پشتیبان‌گیری داشته باشد.
3. نیاز های کاربر را پوشش دهد و گزارشات کاملی داشته باشد.

تمامی موارد بالا به سطح دانش و تجربه برنامه نویس و طراح نرم افزار ربط دارد.
خاطرمان باشد هر نرم افزاری که پر فروش بوده شاید بهترین نباشد، شاید در زمان تولید آن نرم افزار تنها گزینه انتخابی بوده است.
بهتر است همیشه با یک کارشناس نرم افزار در مورد خرید نرم افزار مشورت کنیم، منظور از کارشناس کسی می‌باشد که تجربه و تخصص لازم را در حیطه مربوطه دارد صرفا داشتن مدرک لیسانس کافی نیست.
می‌توانیم با کسانی که قبلا از نرم افزارهای مشابه استفاده کردند مشورت کنیم لازم نیست همه چیز را خودمان تجربه کنیم و البته نظر یک نفر نمی‌تواند کامل باشد بهتر است با تعدادی از کاربران صحبت کنیم و نظرهای آن‌ها را در مورد پشتیبانی و خدمات پس از فروش و استفاده از نرم افزار بپرسیم.